Medytacja dynamiczna Osho

Co wyróżnia warsztat:

Chcesz zacząć medytować, ale trudno Ci siedzieć długo bez ruchu? Trudno powstrzymać myśli? Medytacja dynamiczna To aktywna forma medytacji stworzona specjalnie dla współczesnego człowieka. Jest ogromnym wsparciem na drodze rozwoju osobistego i dla wszystkich, którzy chcą żyć w wolności. 

Opis:

Poranna praktyka Medytacji dynamicznej Osho to forma głębokiej pracy ze sobą. Ta technika to szybki, intensywny i precyzyjny sposób, aby porzucić stare, zakorzenione w ciele i umyśle wzorce zachowań, związanych z przeszłością i doświadczyć wolności, ciszy i spokoju, które są ukryte za tym, co nas krępuje.

Jest to forma pracy z ciałem, oddechem, emocjami i umysłem, stworzona specjalnie dla współczesnego człowieka, który do medytacji i wyciszenia potrzebuje najpierw oczyścić ciało i umysł z nagromadzonych napięć. „Metody medytacyjne oparte na katharsis są wynalazkiem współczesności. Za czasów Buddy nie były potrzebne, gdyż ludzie nie byli tak stłumieni, byli naturalni, żyli prymitywnie, życiem niecywilizowanym, spontanicznym. Medytacja dynamiczna pozwala najpierw zneutralizować to, co uczyniła Ci cywilizacja, abyś mógł stać się naturalny i z tej prostoty doświadczyć wglądu” Osho

Medytacja składa się z 5 faz – w tym:
1. Intensywnego oddechu – który obudzi ciało, doda energii, pozwoli znaleźć się  tu i teraz
2. Ekspresji, karharsis – dzięki której uwolnisz się od napięć oraz nagromadzonych, niewyrażonych emocji
3. Pobudzania energii życiowej – która jeszcze przez wiele godzin po medytacji będzie z Tobą
4. Ciszy – po wykonaniu poprzednich faz cisza…przychodzi sama!
5. Tańca – który jest celebracją życia i sposobem na wyrażenie wdzięczności za to, że jesteśmy. Pozwala odreagować nagromadzone w ciele napięcia, uwolnić zablokowane emocje, odnaleźć spokój i spontaniczność.

Medytacja ta jest bardzo skuteczną praktyką dla wszystkich, którzy poszukują wolności i wewnętrznej harmonii. Jest przeznaczona dla każdego, nie trzeba mieć wcześniejszych doświadczeń medytacyjnych. Sesja medytacji zacznie się rozgrzewką, z wykorzystaniem tańca i ćwiczeń bioenergetycznych Lowena. Medytacji kończy się wyciszeniem i relaksem.